Să dăm în mintea copiilor!

Bun regăsit, dragii mei!

Când am invitat-o pe Alexandra Ciplea, fondatoarea Explorania, pe care de altfel, o admir din tot sufletul pentru ceea ce a creat aici, prin acest centru educațional, nici ea nu a știut ce o să facem, însă a zis DA! fără ezitare! ...și îi mulțumesc!
”Să dăm în mintea copiilor!” a venit ca un răspuns la faptul că am realizat că mulți dintre adulți nu mai știm să ne jucăm...în mișcare. Am realizat că jocurile copilăriei noastre sunt pe cale de dispariție și că nu lăsăm moștenire copiilor noștri jocurile cu care noi am crescut.
Sigur, e firesc ca lucrurile să evolueze, să ne adaptăm cerințelor tehnologice aferente epocii, generația Facebook, Instagram&SnapChat, dar cred că și noi uităm cum a fost când am fost noi copii.
Am început să sărim la elastic, un joc pe care toate fetele l-am agreat. Jocul de tip elastic presupune cel puțin 3 oameni, 2 care țin elasticul, al treilea care sare. Nivelurile de pus elasticul pe picior se schimbă, nivel gleznă, genunchi, șold.
Am gâfâit după primele sărituri, cum altfel?!
Ce mi-a plăcut mult, a fost cum am reușit să lăsăm picioarele să ne aducă aminte despre cum era jocul.

Cred că sincronul în 3 a fost și mai interesant. Vezi foto
Apoi am jucat Rațele și vânătorii. Greu și aici, dar extrem de amuzant și simpatic.
Apoi am jucat Flori, fete și băieți. A fost amuzant și asta. Mai ales că alegeam chestii specifice anilor noștri de copilărie. Nu știu dacă știți jocul, două persoane merg să aleagă un număr de la 0 la 10, pe care ceilalți participanți trebuie să îl ghicească. Asta înseamnă atenție, dar participanții, dragii de ei, erau amuzați și distrați de care ce povești avea fiecare din copilăria lui.
Cine ghicea numărul, trebuia să poftească ceva dintre opțiunile flori, fete și băieți, melodii sau cântăreți, înghețată, tot ce vreți. No, ce alegi dintre Michael Jackson și Whitney Houston?
Sau dintre înghețată de ciocolată sau vanilie? Dintre orhidee sau iris?
A fost distractiv!
Cu adevărat amuzant a fost momentul de mimă, un joc mai de zilele noastre, care ne-a ținut activi destul de mult. Am folosit timer-ul de la telefon, 1 minut am pus, însă nu a fost nevoie să îl folosim de prea multe ori, pentru că reușeam, ambele echipe să ne încadrăm în timpul. Cele 2 cuvinte care nu au fost ghicite au fost copil și frate. Ne-am amuzat la limbrici, pentru că am trecut prin toate sinonimele viermi, oxiuri, paraziți, însă limbrici nu mi-a trecut prin cap.
Am fost lăudată pentru cum am mimat politician. Fără să judecăm prea mult despre cine ce crede despre politicienii actuali…. Zic să mergem la vot pe 26 mai!
Simt că atunci când ne jucăm, când suntem creativi, când lăsăm bucuria de copil să iasă la iveală, atunci ne putem arăta sinele nostru autentic. Copiii nu judecă, nu sunt răi și leagă prietenii foarte ușor.
 

Și pentru că aveam o surpriză pregătită….L-am rugat pe prietenul meu psiholog, Anton Șuluman, primul meu invitat din seria de evenimente marca Seri Pozitive, să ne ghideze cu vocea lui pregătită, pentru o meditație în care ne trimitem iubire copilului nostru interior.
Deși la întâlnirea noastră au fost persoane care nu au meditat niciodată, mă bucur enorm că au fost deschiși și spre astfel de practici spirituale.
Mulțumesc, Alexandra Ciplea pentru găzduire! Te rog mult, fă un eveniment pentru adulți cât de repede! Mulțumesc mult, pentru ajutorul pe care ni l-ai dat aducând doamnele să se ocupe de copii!
Mulțumesc, Anton pentru meditația ghidată!


Las aici și ceea ce a scris Alexandra pe pagina ei:
”Le mulțumesc celor prezenți pentru participare, suport și deschidere la joacă!
Sunt recunoscătoare pentru momentele petrecute împreună, pentru sprijin și ajutor în supravegherea copiilor...pentru tot!🙏
Ce am urmărit? Să vă oferim un instrument, joaca în acest caz, pe care toți ați experimentat-o în copilărie, unii încă o mai experimentați și acum și unii începeți să o experimentați din nou 🙃🤪
Mă bucur pentru beneficiile acestei experiențe trăite de voi:
✅reamintirea și trăirea jocurilor copilăriei,
✅creșterea nivelului de dopamină și serotonină,
✅eliberarea de griji, concepte și stres,
✅renunțarea la perfecționism și la tiparele automate,
✅socializarea în mod liber și necondiționată
✅focusarea în momentul prezent la joacă...
mă bucur cu alte cuvinte că v-ați destins, ați explorat, ați râs, v-ați jucat, v-ați relaxat și ați atins o stare de bine și ați lăsat acel trebuie în afară. Data viitoare ne vedem în aer liber! Atitudinea mai jucăușă este posibilă pentru orice părinte/adult care e dispus să încerce, astfel apare o poartă de reintrare într-o lume minunată unde putem să îi invităm și pe cei de lângă noi, care poate au uitat-o.”

Anca Brad, una dintre participante: 
”Eu va mulțumesc, încă o data, Roxana și Alexandra! A fost o seara minunata, foarte bine venita, în care chiar m-am relaxat, mi-am adus aminte de copilărie și m-am și distrat. Va mulțumesc și celorlalți *copii din fata blocului* 😁 care ați participat și cu care m-am jucat 😜 A fost grozav! Aștept și următoarea întâlnire, în aer liber! 🤗❤️”

Până data viitoare,
Fiți buni,
Mai ales cu voi,
Roxana Cutureanu
22 mai 2019

Comentarii