Ziduri Invizibile


Pentru prima seară pozitivă din an am pus intenția realizării ei, anul trecut, după ”Sărbătorește-ți viața”, fabulosul eveniment care m-a salvat pe mine de încă niște blocaje, resentimente, neîmpăcări ….
Dar, toate la timpul lor! Se spune că atunci când elevul este pregătit, apare și maestrul. Iar eu am fost pregătită să primesc vindecarea emoțională la acest eveniment.
Sărbătorește-ți viața! a fost cadrul perfect pentru a începe prima seară pozitivă de la Baia Mare din acest an.
În timpul unui exercițiu prin care Delia Mureșan ne-a invitat să ne deschidem, să fim canal de mesaje pentru cineva din sală, eu, cu intenția de a nu interfera eu, personal, am căutat în sală o persoană nouă, diferită de minunatele băimărence care m-au însoțit la acest eveniment la Satu Mare.
Ce să vezi, ultimele 2 neîmperecheate … eu și Ela Balaj :))) Râdem, ne pupăm și îmbrățisăm și ne vedem de mesaje!
Eu pentru ea: ”-Ela, pregătește-te să vorbești în public! Ai lumii foarte multe lucruri de spus și trebuie să ieși pe o scenă mai mare!”

Ea: ”-Serios, deja ăsta de când se tot repetă!”
Eu: ”-Dacă-mi permiți și îmi accepți invitația, aș fi onorată să vii la prima seară pozitivă din 2019!”

Ea: ”-DAAAAAA!”
(pauză publicitară de lacrimi, emoții și fericire)
==================================================
Psiholog Mihaela Balaj




Revenind în studio, am conceput întâlnirea programată pe 15 ianuarie 2019, despre un subiect cunoscut bine de invitata noastră, atât de dezbătut și totuși, greu de schimbat: ZONA DE CONFORT
Citez din descrierea făcută la eveniment: ”Construim ziduri groase în jurul nostru pentru a evita să fim răniți de altcineva. Problema este că, totodată, nimeni nu ne poate face nici bine. Aceasta este zona de confort în care nu simțim practic nimic. Zona de confort este un spațiu psihologic, nu fizic. ” 
Evităm și/sau amânăm să ne schimbăm, pentru că știm că doare… Că vrem să evităm ceva cu care ne-am confruntat în trecut.

După raționamentul am făcut A s-a întâmplat B, de ce să repet să fac A pentru că se va întâmpla din nou B.

De data aceasta durerea despre care ne-a vorbit Ela nu este una fizică, ci emoțională, sufletească.
Dar, adevărul este că nu tot timpul avem cum să știm ceea ce urmează să se întâmple… Nu suntem nici ghicitori, nici cu un glob de cristal în mână .. Eu una, nici nu aș vrea.
Viața asta este tocmai pentru a redescoperi iubirea despre care am uitat cum s-o experimentăm. Toată viața asta este despre cum să facem să ne fie puțin greu, incomod, pentru ca apoi să ne fie din nou bine pe toate planurile. Doar noi facem planurile, nu?

Oamenii care refuză să trăiască o viață limitată acceptă durerea, par vii, trăiesc conștient în prezent, exersează auto-disciplina (sport, meditație, conectarea cu natura, alimentație sănătoasă).

Fără îndoială, oamenii care fac istorie, care ies din tipare, o fac tocmai pentru că au ieșit din zona lor de confort.

Partea care mi-a atras atenția, (poate pentru că fix la asta lucrez acuma la mine!) este partea în care Ela ne-a ghidat să ne îmbrățișăm dark side-ul/umbra. Adică, tot ce este legat de toate aspectele ce le negăm, de care ne este frică, pentru care simțim rușine. Toate sunt în categoria dark side-ului.
Acceptarea umbrei este un semn de sănătate psihologică, de evoluție spirituală, de depășire a limitelor!
Acceptându-ne pe noi, acceptăm de fapt, o lume întreagă!

o reprezentare a umbrei/darkside-ului


Pun aici și link-urile celor două piese cu care ne-a cucerit pe toți Ela! 


Iată ce mi-a împărtășit Camelia despre experiența ei la eveniment: ”Seara pozitivă în compania Elei Balaj a fost una specială, pentru mine. Am dorit să particip deoarece voiam s-o cunosc pe Ela și-ntr-o altă ipostază decât cea de studentă pasionată de psihologie sau de mamă a unei foste eleve din clasa mea.
Am regăsit-o la fel de sinceră, apropiată, inteligentă și savuroasă.  Tema aleasă, foarte inspirată, actuală și .... ofertantă, ca mesaj. Știu că există persoane care participă la astfel de întâlniri ca să găsească răspunsuri la-ntrebări nerostite, de multe ori. Eu am găsit ceva mai important, pentru mine: CONFIRMĂRI. Ela știe! Mulțumesc, Roxana, pentru inițiativă și organizare! Cred că este nevoie de astfel de abordări. Numărul foarte mare de participanți denotă că avem nevoie de pasiunea și expertiza Elei Balaj și a Oamenilor ca ea.”

Pe Ela o găsiți scriind pe pagina ei de facebook, link aici.
Mai multe poze de la eveniment, găsiți aici.


Cu recunoștință mulțumesc pentru seara de 15 ianuarie 2019 celor 150 de oameni prezenți la eveniment pentru a o susține pe Ela Balaj, scriind istorie în SERI POZITIVE, evenimentul cu cea mai mare prezență în 8 ani de Seri Pozitive!

Gânduri bune,


Roxana Cutureanu


Comentarii