Depășește-ți limitele! cu Tudor Marta


Tudor Marta

Seara pozitivă din 21 mai a fost a 21-a seară pozitivă organizată de mine. Practic, din 2018, am invitat 21 de oameni pozitivi să vorbească despre ceea ce fac ei mai bine, din bunătatea lor!
Omul pe care l-am rugat să ne vorbească la evenimentul Depășește-ți limitele! se numește Tudor Marta, pe care l-am cunoscut recent, însă pe handbalistul Tudor Marta l-am cunoscut din tribunele Sălii Sporturilor Lascăr Pană din Baia Mare.


De ce Tudor? Pentru că este dârz, curajos, ingenios, spontan, harnic, talentat, bun vorbitor, empatic și un om care face totul pentru echipă. 

La Depășește-ți limitele, Tudor ne-a vorbit despre:
  • Bula în care trăiește sportivul
  • Avantajele și dezavantajele sportivului de performanță
  • Pariul cu viața de sportiv
  • Ce fac după cariera de sportiv?

Tudor ne-a vorbit despre moștenirea de familie pe care a primit-o, când la nici câteva luni, mama lui îl ducea la meciuri. Părinții lui Tudor, Ioan și Ioana Marta, handbaliști, au înființat Clubul Sportiv “Marta” Baia Mare în 1999. Tatăl lui a fost component al echipei de aur a Minaurului, dublă câştigătoare a IHF în anii 1985 respectiv 1988 și mama lui, Ioana Marta, fostă componentă a echipei HCM Baia Mare.

Tudor ne-a vorbit despre cariera lui de sportiv, iar Rafael Heckman le-a sintetizat foarte bine într-un articol pe directmm.ro

”Tudor are participări numeroase în toate competițiile europene de prestigiu, precum Liga Campionilor, Cupa EHF, Challenge Cup sau Cupa Cupelor. De asemenea, el este campion al României cu Minaur Baia Mare și deținător al Cupei și a Super Cupei României în sezonul 2014-2015. De-a lungul carierei sale ca senior a evoluat la U Cluj Napoca, UCM Sport Reșița/HC Caraș Severin și Minaur Baia Mare. Totodată este absolvent al Facultății de Business din cadrul Universității „Babeș Bolyai” și recent a absolvit și școala de antrenori de handbal.”

Tudor ne-a vorbit și despre proiectele sale de suflet, despre principiile pe care le are și și le-a format de-a lungul anilor, despre credințele sale. Tudor ne-a vorbit și despre Agenția de impresariat sportiv MTS, prin care sprijină sportivii să își construiască o carieră de succes, dar și să îi consilieze în privința viitorului lor după încheierea activității de profesionist.
Tudor ne-a surprins când ne-a împărtășit că a doua zi după întâlnirea din cadrul Serilor Pozitive urma să aibă loc ultimul lui meci în calitate de jucător profesionist de handbal!

-O să-mi fie dor de handbal? Adevărat. Îmi va lipsi atmosfera din vestiare de dinainte sau de după? Adevărat. Dar poate acum o să ajung și eu la piesa de teatru la care îmi doresc să ajung de 3 ani! Da, ați zice că dacă chiar îți dorești cu adevărat, reușești. De ce nu am ajuns la nicio seară pozitivă și de ce am început la 8 întâlnirea din seara asta? Ei, bine, pentru că la ora aia am antrenamente.

-Ce te ține în mișcare? Ce îți energizează zilele?
-Ei bine, proiectul meu de suflet se numește BAIA MARE BEACH HANDBALLCHALLENGE.
Prima ediție a durat două zile și am organizat-o în 30 de zile și nu în Constanța unde joci direct pe plajă, ci aici, în Centrul Vechi al Băii Mari. Practic, cu fiecare ediție am reușit să facem câte o premieră. Anul acesta, în 6-9 iunie, vin 400 de sportivi din 15 țări, 14 echipe la feminin și 14 echipe la masculin, care vor juca pe 3 terenuri 114 meciuri live pe canalul de handbal european. Așa că vă invit și pe voi pe plaja de la munte!



-Ce ți-a fost cel mai greu în cariera de sportiv?
-Enorm de multe sacrificii, accidentări care lasă urme pentru atunci, pentru o lună sau pentru toată viața. Am avut un parcurs dificil, am 3 operații la genunchi, am ligamente artificiale, deci nu știu cum voi fi la 50 sau la 60 de ani. Asta mă influențează psihic și fizic.
-Ce îți dorești de la fetele tale?
-Fetele mele vor face orice își doresc ele, mă emoționez de fiecare dată când vin ele. Soția mea e și ea e sportivă.
-Care este rețeta ta de succes?
-Nu cred, în primul rând, că există o rețetă, care să fie aplicată și preluată. Dar, dacă ar fi să redau ceea ce a funcționat pentru mine......în primul rând, nu am trăit ca simplu sportiv, am crescut cu handbalul, deci clar, moștenirea din familie, alegerile personale, nu e vorba de a lupta cu ceilalți, ci de a fi mai bun în fiecare zi, devotament, pasiune, multă muncă și talent.

În încheiere... redau ceea ce a scris Tudor pe pagina lui de facebook:

Se încheie un capitol din viața mea! În urmă cu câteva luni am luat decizia ca la finalul acestui sezon competițional să îmi închei cariera de jucător! După 20 de ani, mă voi opri aici și mă voi dedica proiectelor pe care le am, celor ce vor apărea și în special, familiei! Vreau să mulțumesc tuturor celor cu care am fost coleg sau adversar și celor ce mi-au fost alături ori m-au sprijinit în toată această perioadă! Nu plec departe, rămân în sport! Să auzim de bine! Hai, Minaur!”

Mulțumesc celor prezenți,
Mulțumesc, Tudor Marta! Mult succes în tot ceea ce faci!
Mulțumesc, BRORestaurant!

Până data viitoare,
Fiți buni,
Mai ales cu voi,


Comentarii