Pasiune și transformare în dansul vieții

Prima seară pozitivă a lunii februarie l-a avut ca invitat pe Lorand Ilyes, soț, tată, antreprenor, tâmplar, antrenor de dans, fondatorul Prodance 2000.
Lorand a acceptat invitația noastră să ne dezvăluie despre cum s-a transformat el, despre ce l-a format pe el și despre cât de util este sportul în viața noastră, mai ales în viața copiilor.


Lorand a venit la întâlnire însoțit de familia lui, de Laura, soția lui cu cei doi copii pe care îi au împreună, Eric și Mihai.


Lorand a intrat în lumea dansului acum peste 20 de ani. În acest timp a predat la cluburi de dans din Reghin, Craiova, Baia Mare, iar din 2004 este antrenor și președinte executiv al clubului Prodance 2000.

Viața lui ca și copil a fost una grea, fiind și diagnosticat cu epilepsie, însă a avut o forță interioară și o dorință de a-și depăși limitele, în așa fel încât, la vârsta de 15 ani a decis că nu mai vrea să ia nicio pastilă pentru că el este SĂNĂTOS.

Analizele și starea lui, inclusiv de acum, DEMONSTREAZĂ că el este VINDECAT.

A trecut prin multe, toate din dorința de a evolua, de cele mai multe ori, experiențele negative l-au ajutat să reușească în viață.


Mie mi-a plăcut foarte mult felul în care a atras-o pe Laura, soția lui în viața.

”Am decis să nu-mi mai trăiesc viața singur. Am decis că este momentul să am o parteneră în viață și în dans. M-am dus chiar aici, în Centru Vechi la Biserica Catolica și m-am rugat sincer, din inimă: -Doamne, sunt pregătit! Vreau să vină jumătatea mea în viața mea!
Nu m-am așteptat însă, ca ea să intre chiar în sala mea de dans! :))) Mă bucur însă că a făcut-o, pentru că suntem fericiți împreună! Când am dansat cu ea, am simțit o conexiune pe care nu am simțit-o cu nimeni altcineva!”




Lorand ne-a împărtășit despre momentele din viața lui care au zguduit ceva, care au schimbat profund ceva în el. Unul dintre aceste momente a fost și momentul când la doar câteva zile după nașterea celui de-al doilea copil, Mihai s-a îmbolnăvit…. (n.r. Mai puțin important de ce, mai relevant este că ESTE BINE acum), Lorand a fost furios pe toate lucrurile și oamenii care fac să nu meargă țara asta așa cum toți ne-am dori-o. La imboldul furiei, a vrut să emigreze din țară, însă, după ce au privit lucrurile rațional, au ales să rămână, de dragul lor, al lucrurilor pe care le-au construit și mai ales, pentru oamenii care fac comunitatea asta FRUMOASĂ.


Punctez câteva dintre concluziile întâlnirii:

”Îndrăznește să fii cum vrei tu, pentru ca puterea lui nu pot din viețile celorlalți să nu devină realitatea ta.”

”Să fii campion la dans, la fotbal sau la orice alt sport, nu te face campion și în viața de zi cu zi.”

”Să dai faliment nu înseamnă să fii terminat.”

”Mai demult, am vrut să schimb pe toată lumea să fie toți ca mine, însă acum nu, acum am prieteni care sunt atât de diferiți de mine, cu care avem opinii diferite și nu mai încerc să-i fac de acord cu mine!”







Iată ce a împărtășit Ria Ninacs despre întâlnirea din această seară:


”Mulțumim! Te știu de când ai ajuns în Baia Mare, și te apreciez din ce în ce mai mult. Ți-ai pus sufletul pe tavă în fața noastră. M-am identificat 100% cu multe aspecte, m-am regăsit în valorile pe care le promovezi. Am aceeași luptă interioară: dorința de a face o diferență pozitivă în societate și cea de a fi un părinte și partener de viață bun. La fel te înțeleg perfect în dorința de a fi sănătos pentru a putea copiii crescând în siguranță. Și ce mi-a plăcut de asemenea, și voi folosi asta pe viitor. În viață nu avem butonul Undo. Nu putem face neîntâmplate greșelile trecutului. Trebuie să acceptăm că sunt parte din drumul nostru și au rolul lor în formarea noastră. Mulțumesc, mulțumesc, mulțumesc! La fel îți mulțumesc Roxana Cutureanu, că faci posibile aceste seri. Promit să nu mai lipsesc nemotivat niciodată.”




Pe Lorand îl găsiți pe http://www.prodance2000.ro/

De asemenea, găsiți aici jucăriile pe care le face la tâmplărie: http://fermecatalemnarie.ro/ (Mulțumim mult pentru tocătoarele pentru bucătărie pe care ni le-ai făcut cadou!

Mulțumesc gazdelor, Sorin Orzac&La Tour Baia Mare!

Mulțumesc, vouă, oameni buni și pozitivi!
Fiți buni, 
Roxana Cutureanu 
Baia Mare-
22 februarie 2019


Comentarii