Reconfigurarea traseului la Seri Pozitive

Bun regasit, prieteni de toate varstele!

Am avut bucuria….(inca o am, drept sa va zic) sa vorbesc despre ceea ce este, in opinia mea, reconfigurarea traseului in cadrul Serilor Pozitive.
Ei bine, Serile Pozitive  este marca Asociaţiei Schimbare Pozitivă si “va ofera un cadru de întâlnire şi socializare cu discuţii conduse de speakeri cu experienta in domeniu. Este locul unde iti iei portia de energie pozitiva.”
Asociatia exista de 8 ani si Serile Pozitive se intampla concomitent in zilele de marti cam la aceeasi ora, o data sau de doua ori pe luna.
Initial trebuia sa fie intalnirea in ianuarie, insa din lipsa de spatiu, intalnirea s-a reconfigurat (haha…) pentru 27 februarie.

Am vorbit despre reconfigurare ca despre un proces pe care cu totii l-am facut la un moment dat in viata, atunci cand am decis sa schimbam planurile care le aveam de acasa, care nu potriveau cu cele din targ. (sau asa ceva ii zice unei zicale)
Iar pentru ca sa ajungem la procesul de reconfigurare fara sa fim nevoiti sa o facem, adica fara sa ajungem in situatii critice (va da seful afara, iar voi nu puteti sa anticipati asta sau aflati, Doamne fereste, ca aveti cancer fara sa puteti anticipa cu vreo durere sau control la medic, etc) am incercat sa aflu de la participanti ce anume ii sperie la schimbare si ce anume ar fi totusi un lucru bun care s-ar putea intampla daca am decis sa mergem pe aceasta cale.
Si dupa ce am aflat de la fiecare (i-am rugat sa scrie asta pe niste post-it-uri) care sunt cuvintele cheie, am facut EFT Tapping pe asta.
Dupa ce am facut primul set de tapping, am vorbit despre importanta pe care o un jurnal.
Si aici mi-a placut ce a zis despre asta Ramona la Scoala de Slabit: “De ce fuge lumea de jurnal? De ce îl desconsideră? Pentru că un jurnal te pune faţă în faţă cu tine. Înspăimântător scenariu, nu?   Tu cu tine, golit de distrageri externe, dând nas în nas cu toate gândurile, fricile, durerile, dezamăgirile ce erau mereu acoperite de zgomotul din exterior.”

Apoi, am subliniat importanta rugaciunii:
“Psihologul Nathaniel Lambert, de la Universitatea de Stat din Florida, împreună cu colegii săi au realizat un studiu pentru a observa legătura dintre rugăciunea şi disponibilitatea de a ierta. În cadrul acestuia, au făcut două experimente; în primul, li s-a cerut câtorva participanţi (bărbaţi şi femei) să se roage pentru partenerul lor, iar altora, doar să-l descrie sau să vorbească despre el. Apoi au măsurat disponibilitatea de a ierta, înţelegând prin aceasta reducerea simţămintelor de ură sau răzbunare şi au constatat că toţi cei care se rugaseră nutreau mai puţine simţăminte negative. Apoi, au realizat un al doilea experiment, în care le-au cerut câtorva participanţi să se roage pentru un prieten adevărat, în fiecare zi, timp de patru săptămâni, iar altora să mediteze asupra relaţiei lor şi să gândească la lucruri pozitive. Ca şi în primul experiment, au constatat că disponibilitatea de a ierta era mai mare în cazul celor care se rugaseră decât în cazul celorlalţi, probabil datorită faptului că rugăciunea ajută şi la micşorarea preocupării aproape exclusive pentru sine.”

Am subliniat importanta gestului de a multumi, de a fi recunoscator si am citit ca “Autorul Todd Herman povesteste intr-un podcast cum de la 20 de ani a scris cate un mesaj fiecarui autor caruia i-a citit cartea. A scris mai mult de 3,000 de mesaje in viata sa si a primit un mesaj inapoi de la 93% dintre ei, incluzand CEO de companii multinationale sau fosti presedinti SUA.
Un lucru extrem de interesant pe care l-a spus a fost ca multi i-au multumit pentru ca mesajul venea intr-un moment extrem de potrivit in care aveau nevoie de o incurajare sau de o reconfirmare…”
Asa ca te rog nu te autocenzura, fii recunoscator si transmite acest lucru persoanei speciale pe care o ai in vedere pentru ca eu nu cred ca exista persoana care sa spuna: "multumesc, dar nu am nevoie sa fiu apreciat/a"

Sunt curioasa sa imi spui in urmatoarele zile ce impact are acest obicei asupra ta si asupra oamenilor care sunt beneficiarii recunostintei tale.

In contextul schimbarii unui obicei, am citit (si aplicat!) ca noile circuite neuronale se constituie si se stabilizeaza  numai daca acestea sunt supuse “bombardamentului” noilor informatii  timp de 21 de zile neintrerupt (fara pauza de o zi sau mai multe). Informatia la nivel celular se schimba chiar mai repede de 3 saptamani, insa este instabila. Asadar, 21 de zile sunt necesare pentru stabilizarea informatiei la nivel neuronal. Se formeaza astfel o “poteca”  noua la acest nivel.

Dar, cred ca daca cineva isi doreste foarte mult, se poate schimba in doar o clipa!

Sunteti gata pentru reconfigurare? Roxana Cutureanu Surse: http://schimbarepozitiva.ro/ https://scoaladeslabit.ro/

Comentarii